Rynek Infrastruktury
„W związku z publikacjami w radiu RMF i portalu rmf24.pl dotyczącymi moich domniemanych podejrzanych kontaktów z wykonawcą budowy odcinka autostrady A1 Świerklany – Gorzyczki, informuję, iż w najbliższym czasie zażądam sprostowania i przeprosin od RMF, zaś w przypadku odmowy wystąpię na drogę postępowania sądowego” – czytamy w oświadczeniu wiceministra.
Sławomir Nowak, minister transportu, już poprosił wiceministra i wyjaśnienia. Zlecił również kontrolę sprawy przez Departament Kontroli MTBiGM. Ponadto, sprawę wnikliwie chce zanalizować Centralne Biuro Antykorupcyjne.
Doniesienia RMF FM są związane z notatką GDDKiA ze spotkania jej pracowników z przedstawicielami firmy Alpine Bau, która jest wykonawcą autostrady A1 na odcinku Świerklany – Gorzyczki. RMF FM twierdzi, że pracownicy ministerstwa mieli zakaz towarzyskich spotkań z firmami, które wykonywały zlecenia dla GDDKiA. Miało to na celu uniknięcie osłabiania pozycji resortu w procesach sądowych.
O śląskim odcinku autostrady A1 jest głośno od dawna, lecz na początku tego tygodnia media nie milkną na temat decyzji Alpine Bau, która nie chce dłużej budować mostu autostradowego w Mszanie. Przyczyną rezygnacji z budowy mają być problemy w rozwiązaniu sporu z GDDKiA, który dotyczy budowy obiektu na A1.
W oficjalnym komunikacie wykonawca poinformował, że wielokrotnie przedkładał zamawiającemu liczne propozycje rozwiązań profesjonalnego i bezpiecznego wykończenia feralnego mostu MA-532 na autostradzie A1 ze Świerklan do Gorzyczek. Były one poparte opiniami międzynarodowych ekspertów. Jednak kolejne spotkania z GDDKiA nie przyniosły żadnego rezultatu.